Projekt: Aplikacja UWP (C#) - Wstęp, tworzymy projekt (cz. 1)
Witajcie!
W tej serii artykułów przedstawię tworzenie i rozwój aplikacji UWP, czyli Universal Windows Platform (Uniwersalna Platforma Systemu Windows). Jest to także mój pierwszy taki artykuł.
Na początku wyjaśnię jednak czym UWP jest. Otóż jest to interfejs API stworzony przez Microsoft pozwalający na programowanie uniwersalnych aplikacji. Te kompatybilne są z Windows 10 i 11, Xbox One i Series, HoloLens oraz niewspieranym już systemem Windows Mobile. Dzięki temu nie jest konieczne wielokrotne pisanie i kompilowanie programu na każdą z tych platform osobno. Aplikację UWP można napisać w Visual Basic lub C#, wykorzystują one także XAML. Będę jednak korzystał z C#. Aplikacje w Microsoft Store są aplikacjami UWP.
Konfiguracja:
Aby tworzyć aplikacje UWP potrzebne jest IDE Visual Studio. Ja korzystam z Visual Studio Community 2019.
Po instalacji Visual Studio trzeba otworzyć Visual Studio Installer, wybrać "modyfikuj" przy wykorzystywanej przez siebie instancji oraz zaznaczyć i zainstalować "Oprogramowanie zawartości dla platformy uniwersalnej Windows". Zajmie to wiele GB, więc miej pewność że masz wystarczająco dużo miejsca na dysku.
Po udanej instalacji możesz utworzyć nowy projekt Pustej aplikacji Platformy Uniwersalnej Systemu Windows:
Na następnych ekranach wybieramy lokalizację projektu na komputerze, nazwę projektu i rozwiązania oraz minimalną wersję systemu Windows.
Po utworzeniu projektu Visual Studio może wymagać włączenia trybu programisty i zmiany innych ustawień systemu. IDE nas o tym powiadomi, a nawet otworzy potrzebne ustawienia.
Tak wygląda nowo utworzony projekt aplikacji UWP w edytorze:
W następnym poście wyjaśnię strukturę projektu oraz pokażę edycję. Stworzymy też pierwszą aplikację.
Link do GitHub: https://github.com/Wojtekb30/AplikacjaUWP1
Do zobaczenia w następnym poście!
- Wojtekb30
(12.12.2022)
Komentarze
Prześlij komentarz