Witajcie! Doszedłem do wniosku, że przed kontynowaniem rozwoju aplikacji z tego poradnika powinienem powiedzieć, jak taką aplikację skompilować i wydać, aby mogli skorzystać z niej inni. W przypadku aplikacji UWP jest to nieco trudniejsze niż po prostu kompilacja pliku .exe. Z poziomu Visual Studio aplikację UWP można skompilować do pakietu albo opublikować w Microsoft Store. Druga opcja jest jednak bardziej skomplikowanym procesem wymagającym konta dewelopera, opiszę więc go w innym artykule w przyszłości. Kompilacja do pakietu wystarcza, aby opublikować aplikację poza Microsoft Store czy podzielić się nią ze znajomymi. Jak to zrobić?: W Eksploratorze Rozwiązań klikamy na naszą aplikację (jako całość) prawym przyciskiem myszy. Następnie wybieramy Publikuj -> Utwórz pakiety aplikacji: Następnie otworzy się nowe okno tworzenia pakietów. Na pierwszym ekranie musimy wybrać metodę dystrybucji. Wybierzmy Pobieranie lokalne. Możemy też wyłączyć automatyczne aktualizacje. Następnie klikamy...
Witajcie! W tym artykule napiszę, jak instalować aplikacje z użyciem narzędzia o nazwie ADB. Z jego pomocą można robić wiele rzeczy z urządzeniami z systemem Android (telefony, zegarki z systemem Android Wear, telewizory i przystawki smart TV z systemem Android TV lub Google TV). Czym jest ADB? ADB czyli Android Debug Bridge to narzędzie przeznaczone dla deweloperów. Jeśli mieliście do czynienia z programowaniem aplikacji mobilnych dla systemu Android najprawdopodobniej korzystaliście już z niego, nawet nieświadomie. ADB umożliwia bardzo wiele, zbyt wiele by wszystko opisać w jednym artykule (chyba że bardzo długim), dlatego w tym artykule skupię się na podstawowym zastosowaniu, czyli instalowaniu aplikacji na urządzeniu z Androidem z poziomu komputera. Procedura ta wygląda podobnie na wszystkich urządzeniach z Androidem. Wymagania: - Komputer - Urządzenie z Androidem - Sieć Wi-Fi (można też użyć kabla USB lub Bluetooth, ja będę jednak korzystać z ADB przez sieć) - Podstawow...
Witajcie! W tej serii artykułów przedstawię tworzenie i rozwój aplikacji UWP, czyli Universal Windows Platform (Uniwersalna Platforma Systemu Windows). Jest to także mój pierwszy taki artykuł. Na początku wyjaśnię jednak czym UWP jest. Otóż jest to interfejs API stworzony przez Microsoft pozwalający na programowanie uniwersalnych aplikacji. Te kompatybilne są z Windows 10 i 11, Xbox One i Series, HoloLens oraz niewspieranym już systemem Windows Mobile. Dzięki temu nie jest konieczne wielokrotne pisanie i kompilowanie programu na każdą z tych platform osobno. Aplikację UWP można napisać w Visual Basic lub C#, wykorzystują one także XAML. Będę jednak korzystał z C#. Aplikacje w Microsoft Store są aplikacjami UWP. [oficjalna infografika autorstwa Microsoft] Konfiguracja: Aby tworzyć aplikacje UWP potrzebne jest IDE Visual Studio. Ja korzystam z Visual Studio Community 2019. Po instalacji Visual Studio trzeba otwo...
Komentarze
Prześlij komentarz